• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Likvidum låneförmedlare ringde mig har de ringt dig?

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Blev nyss uppringd av en låneförmedlare som heter Likvidum http://www.likvidum.se/ har aldrig hört talas om dem undrar om någon annan här har blivit kontaktad av dem. Säljaren var väldigt påstridig och ville jag skulle berätta om min ekonomi på telefon vilket jag så klart inte gjorde, aldrig att jag berättar personliga uppgifter till ett företag som jag inte hört talas om tidigare. Dessutom tilltalade han mig vid förnamn hela tiden vilket jag avskyr när jag inte vet vem det är jag talar med.

Han skulle så klart sänka min ränta på mina lån och ville boka en tid för att gå igenom min lånesituation och mina lånebehov. Jag svarade att jag skulle aldrig lämna ut personliga uppgifter per telefon till ett företag som jag aldrig hört talas om och ville jag komma i kontakt med en låneförmedlare skulle jag ta kontakt själv med någon som jag kände till sedan tidigare.

Namnet de valt Likvidum fick mig att tänka på likvidation och jag förstod inte först att han var en låneförmedlare, så de kunde ju valt ett bättre namn eller så är jag bara grinig och irriterad på samtalet och hans påträngande framtoning. I alla fall så tackade jag nej till att bli uppringd,
googlade namnet och spärrade telefonnumret och sms med Truecaller . Numret han ringde från är 073-125 04 03.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Dem har bara 7 banker som dem samarbetar med. Första gången jag hörde talas om dem
 
R

ring mig inte

Gäst
Poäng: 0
Likvidum AB
ringt mig dock från ett nummer 073-471 85 94 från någon som jobbar där enligt info då jag sökte. De la på när jag svarade
 
M

MaSi

Gäst
Poäng: 0
Blev nyss uppringd av en låneförmedlare som heter Likvidum http://www.likvidum.se/ har aldrig hört talas om dem undrar om någon annan här har blivit kontaktad av dem. Säljaren var väldigt påstridig och ville jag skulle berätta om min ekonomi på telefon vilket jag så klart inte gjorde, aldrig att jag berättar personliga uppgifter till ett företag som jag inte hört talas om tidigare. Dessutom tilltalade han mig vid förnamn hela tiden vilket jag avskyr när jag inte vet vem det är jag talar med.

Han skulle så klart sänka min ränta på mina lån och ville boka en tid för att gå igenom min lånesituation och mina lånebehov. Jag svarade att jag skulle aldrig lämna ut personliga uppgifter per telefon till ett företag som jag aldrig hört talas om och ville jag komma i kontakt med en låneförmedlare skulle jag ta kontakt själv med någon som jag kände till sedan tidigare.

Namnet de valt Likvidum fick mig att tänka på likvidation och jag förstod inte först att han var en låneförmedlare, så de kunde ju valt ett bättre namn eller så är jag bara grinig och irriterad på samtalet och hans påträngande framtoning. I alla fall så tackade jag nej till att bli uppringd,
googlade namnet och spärrade telefonnumret och sms med Truecaller . Numret han ringde från är 073-125 04 03.
Jag fick ”missat samtal” från numret 073-4715003. Googlade numret och det var Likvidum AB. Har spärrat numret
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
På tal om företag man aldrig hört talas om, fick samtal o sms från enklare, ganska oprofessionell hemsida
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Problemet med enklare är att man som kund inte kan ringa dom.
Knepigt när dom prackar på kunder försäkring man inte vlll ha tex.
 

Kjelle3333

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 April 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Problemet med enklare är att man som kund inte kan ringa dom.
Knepigt när dom prackar på kunder försäkring man inte vlll ha tex.
Jag fick ”missat samtal” från numret 073-4715003. Googlade numret och det var Likvidum AB. Har spärrat numret
Vart också uppringd av likvidum AB visste jag inte först fick söka på numret de ringt från . Hon Frågade om det var ...... ...som hon pratade med. Jag frågade vem frågar! Svarar hon inte på. Vad gäller saken . Hon svarade att hon hade tystnadsplikt . Dummaste jag hört va faan ringer hon då för om hon inte kan yppa ärendet.. jag var kort. Saää att så är även jag och la på luren . Men kan se att de ringde dan igen ska spärra men
Har Märkt atde ringer runt Spärren ändå. Tackad ordet
t
 

LeaditOnline

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
De allra flesta företag följer branschföreningen Kontaktas regler och riktlinjer gällande telemarketing.
Har skrivit en artikel om just telefonförsäljning mot privatpersoner som kan vara bra att känna till om man skulle bli uppringd.

Kort utdrag nedan:

Checklista för ett pågående samtal:
  1. Den som ringer måste uppge sitt namn såväl som på sin uppdragsgivare. Exempelvis: “Hej det här är Josefin Andersson från Elbolaget AB”.
  2. Den som ringer måste göra klart vad syftet med samtalet är. “Jag ringer för att erbjuda dig vårt nya elavtal…
  3. Den som ringer bör ta reda på om det är en lämplig tidpunkt för samtalet och avsluta om den som rings upp ber om detta.
  4. Den som ringer bör agera på ett ärligt sätt och även vara lyhörd för hur den som blir uppringd uppfattar samtalet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp